9 lipca 2019

Mechanika

W ofercie serwisu AUTO PERFEKT znajdą Państwo:

  • Naprawa silników i skrzyń biegów
  • Naprawa zawieszenie i układów kierowniczych
  • Naprawa układów hamulcowych
  • Wymiany i naprawy elementów eksploatacyjnych

Szczegółowy przegląd, trafne diagnozy i szybka naprawa przez fachowców z długoletnim doświadczeniem. Naprawy prowadzone na najwyższej jakości sprzętach i narzędziach.

Wymiana oleju silnikowego

Filtry KPL

Wymiana oleju to podstawowa czynność serwisowa, pozwalająca na zachowanie osiągów silnika i zwiększenie jego trwałości. Okresowość wymiany oleju ustala producent pojazdu, w zależności od właściwości oleju i charakterystyki silnika. Informacje te znajdziemy w książce serwisowej pojazdu. Większość nowoczesnych aut wymaga wymiany oleju po przejechaniu 10 000 – 15 000 km lub po roku.

Wymiana rozrządu

Tylko nieliczne modele samochodów wytrzymują bez wymiany paska rozrządu przebiegi większe niż 90 – 120 000 km.

W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km. Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać. Okres do pierwszej wymiany „kompletu rozrządu” w fabrycznie nowym aucie powinien być nieco dłuższy niż w silniku dziesięcioletnim. Obowiązkowo wymieniamy niezbędne elementy napędu rozrządu w używanych samochodach świeżo nabytych, które takowej wymiany nie mają udokumentowanej.

Naprawa układu hamulcowego

W zakres usług wchodzą sprawdzenie, wymiana elementów ciernych układu hamulcowego, płynu hamulcowego oraz przewodów hamulcowych, zarówno elastycznych jak i miedzianych.

Bardzo istotne jest, aby były sprawdzane regularnie oraz zawsze wtedy, kiedy zdarzy się jedno z poniższych zjawisk:

  • zbyt miękko wciskający się pedał hamulca, 
  • ciężko wciskający się pedał hamulca,
  • brak efektywnego hamowania,
  • blokowanie się kół w trakcie hamowania,
  • opór hamulców, często z wydzielaniem się ciepła i/lub dymu z jednego lub kilku kół, „znoszenie” podczas hamowania, pedał hamulca wciska się bardzo szybko, nawet przy lekkim hamowaniu
  • zgrzytający odgłos podczas hamowania,
  • ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon,
  • pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania.

Wymiana płynu hamulcowego

Płyn hamulcowy to najważniejszy element eksploatacyjny układu hamulcowego. W codziennej eksploatacji jednak rzadko o nim pamiętamy.

Płyny hamulcowe na bazie glikolu są higroskopijne. Znaczy to, że pobierają wodę z otoczenia: np. wilgoć z powietrza. Woda, która dostaje się do płynu hamulcowego obniża jego temperaturę wrzenia. Może więc dojść do sytuacji, że podczas częstego hamowania płyn hamulcowy w układzie zagotuje się, co doprowadzi do powstania oparów w systemie hamulcowym. Takie poduszki powietrzne w układzie hamulcowym łatwo się deformują i powodują, że nie dochodzi do przekazywania ciśnienia hydraulicznego. Efektem tego jest znacznie obniżona skuteczność hamowania, mimo że kierowca będzie naciskać pedał hamulca do końca.

Układ napędowy

Układ napędowy

Zajmujemy się wymianą przegubów, półosi, łożysk, sprzęgieł.

Silnik i skrzynia biegów

Zajmujemy się wymianą filtrów, uszczelek, simeringów, świec żarowych i zapłonowych, oleju w skrzyni biegów. Wykonujemy także naprawy generalne silników.

Ta strona korzysta z plików cookie aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close