10 lipca 2019

Geometria kół

Prawidłowe ustawienie zawieszenia jest czynnikiem umożliwiającym zachowanie właściwego toru jazdy i kontroli nad samochodem. Stąd też wszelkie nieprawidłowości mogą zapoczątkować wiele problemów mechanicznych. Najczęstszym objawem niewłaściwej geometrii jest ściąganie samochodu na boki, a także dźwięki piszczenia w sytuacji, gdy podczas niewielkiej prędkości pokonujemy zakręt. W niektórych przypadkach kierownica nie wraca do neutralnej pozycji po wyjściu z zakrętu lub mimo ruchów kierownicy, auto wciąż jedzie prosto.

O ile powyższe objawy kierowca zauważy w czasie jazdy, to niewielkie zmiany w układzie zawieszenia mogą pozostać niezauważone i dopiero z czasem dać o sobie znać. Nieprawidłowa geometria jest jednym z podstawowych czynników mających wpływ na zużywanie się i uszkodzenie ogumienia. Warto więc zwrócić uwagę, czy w aucie nie następuje ścieranie bieżnika opon. Jeśli dopuścimy do długotrwałej jazdy z niewłaściwą geometrią zawieszenia, to narażamy się na przedwczesne zużycie opony oraz niektórych elementów układu kierowniczego. Ponadto samochód będzie stawiał większe opory toczenia, co dodatkowo obciąży silnik i zwiększy spalanie.

Ta strona korzysta z plików cookie aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close