Prawidłowe ustawienie zawieszenia jest czynnikiem umożliwiającym zachowanie właściwego toru jazdy i kontroli nad samochodem. Stąd też wszelkie nieprawidłowości mogą zapoczątkować wiele problemów mechanicznych. Najczęstszym objawem niewłaściwej geometrii jest ściąganie samochodu na boki, a także dźwięki piszczenia w sytuacji, gdy podczas niewielkiej prędkości pokonujemy zakręt. W niektórych przypadkach kierownica nie wraca do neutralnej pozycji po wyjściu z zakrętu lub mimo ruchów kierownicy, auto wciąż jedzie prosto.
O ile powyższe objawy kierowca zauważy w czasie jazdy, to niewielkie zmiany w układzie zawieszenia mogą pozostać niezauważone i dopiero z czasem dać o sobie znać. Nieprawidłowa geometria jest jednym z podstawowych czynników mających wpływ na zużywanie się i uszkodzenie ogumienia. Warto więc zwrócić uwagę, czy w aucie nie następuje ścieranie bieżnika opon. Jeśli dopuścimy do długotrwałej jazdy z niewłaściwą geometrią zawieszenia, to narażamy się na przedwczesne zużycie opony oraz niektórych elementów układu kierowniczego. Ponadto samochód będzie stawiał większe opory toczenia, co dodatkowo obciąży silnik i zwiększy spalanie.